Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Novinářská autonomie jako součást profesní identity novinářů a novinářek
Kloučková, Andrea ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá noviná skou autonomií jako jedním z princip svobodného tisku a jako klí ovou složkou profesní identity noviná a noviná ek. V ideologické rovin by m la autonomie noviná m a noviná kám zajistit svobodné publikování informací bez jakéhokoliv politického, ekonomického, vlastnického i jiného druhu ovliv ování. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají autonomii samotní noviná i a noviná ky. Krom rozvíjení základních teoretických koncept staví práce na již realizovaných eských i mezinárodních empirických studiích zkoumajících noviná skou autonomii. Zárove se opírá o n která tvrzení mediálních odborník , kte í kritizují sou asný stav žurnalistiky a hovo í o postupném oslabování noviná ské autonomie v liberáln demokratických systémech, což má za následek št pení noviná ského pole, úpadek profese a r st ned v ry v demokratická média. Tematická analýza polostrukturovaných rozhovor s noviná i a noviná kami pracujícími ve vydavatelství Economia ukázala, jakým zp sobem aktuáln vnímají svoji profesní autonomii a jaké faktory je p i výkonu povolání nejvíce ovliv ují. Rozhovory ukázaly, že nejde ani tak o viditelné politické vlivy nebo z ejmé tlaky ze strany vlastníka i vn jších subjekt . Noviná i a noviná ky poukazovali spíše na skryté ekonomické faktory a tvorbu...
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...
Vybrané německé vydavatelské skupiny na českém tiskovém trhu v 90. letech se zaměřením na vývojové trendy českého periodického tisku
Zavadilová, Anna ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce mapuje působení vybraných německých vydavatelských skupin na českém tiskovém trhu. Předmětem práce jsou aktivity společnosti Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft, která vlastnila společnost MAFRA vydávající deník Mladá fronta DNES, Verlagsgruppe Passau vlastnící VLTAVA-LABE-PRESS, jež vydává regionální Deník, a rovněž Verlagsgruppe Handelsblatt mající podíl ve společnosti Economia, která vydává Hospodářské noviny. Tématem diplomové práce je příchod uvedených vydavatelských skupin na český tiskový trh, nastolení nových standardů tisku i celkového fungování, změna podoby a struktury vybraných deníků a zejména také vývojové trendy českého periodického tisku v 90. letech 20. století a na počátku 21. století. Kromě zkoumání příčiny úspěchu německých vydavatelských skupin na českém tiskovém trhu a charakteristiky daného období předkládá diplomová práce rovněž informace vyplývající z rozhovorů, vedených metodou orální historie a metodou kvalitativního výzkumu, s předními představiteli vybraných německých vydavatelských skupin. Hlavními tématy rozhovoru byly důvody vstupu na český tiskový trh, koupě, respektive převzetí českých vydavatelství, specifika českého tiskového trhu, zavedení nových standardů tisku, vývojové trendy českého tisku a zhodnocení úspěchu vydavatelské...
Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Martinovský, Marek ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.
Komentář za minutu pohledem komentátorů Hospodářských novin
Rizikyová, Markéta ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit formát Komentáře za minutu, který byl publikován na zpravodajském webu Hospodářských novin od listopadu 2014 do ledna 2017. Teoretická část práce se věnuje vydavatelství Economia v souvislosti s korporátní konvergencí, žánrovým specifikám komentáře a glosy, videu na internetu a dále stručně představí hlavní audiovizuální prostředky. Praktická část kvalitativně analyzuje data získaná metodou polostrukturovaných rozhovorů s novináři, kteří v Komentáři za minutu vystupovali coby komentátoři Hospodářských novin. Součástí diplomové práce jsou kompletní přepisy všech rozhovorů.
Krize, fúze, změny vlastníků a konsolidace - ekonomický vývoj vybraných mediálních skupin v letech 2009-2013
Beránek, Jan ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Benda, Josef (oponent)
(abstrakt) Tato práce se věnuje proměnám vlastnictví českých zpravodajských médií v období tzv. celosvětové ekonomické krize let 2008-2013. Toto období v českých podmínkách charakterizuje postupný odchod zahraničních investorů, kteří ovládali většinu tuzemských vydavatelství. Na jejich místo nastoupili za obecně méně lukrativních tržních podmínek domácí podnikatelé, jejichž zájmy se přirozeně kříží s místní politickou scénou. Změna se dotkla především vydavatelských domů vystavěných okolo tištěných periodik, na něž i kvůli technologickým změnám dolehla krize nejvíce. Tento text tuto proměnu trhu popisuje, analyzuje a zkoumá ekonomické faktory, které k ní vedly, a to jak na makroekonomické, tak i podnikohospodářské úrovni. Výsledkem je zjištění, že zahraniční majitelé vesměs na zdejším trhu dobře vydělávali a krize pro ně znamenala signál k výběru zisků a odchodu. Příchod českých majitelů přinesl kontroverze a vzbudil obavy ze zásahů do obsahu, přičemž v roce 2017 indicie naznačují, že mohou ovládaná média zneužít proti svým oponentům. Proti tomu ovšem hovoří jednoznačně doložená hodnota pozice na trhu, která by měla omezovat tyto snahy.
Proměna novinářské praxe v souvislosti s nástupem datové žurnalistiky
Ďuríčková, Monika ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměna novinářské praxe v souvislosti s nástupem datové žurnalistiky se věnuje současné situaci české datové žurnalistiky a jejímu vývoji. Zkou- má, jak se redakce, novináři a čtenáři vyrovnávají s novými technologiemi, velkými daty a souvisejícím příchodem datové žurnalistiky. Teoretická část textu vysvětluje vztah klasické žurnalistiky s datovou a porovnává takzvaný "narativní" a "interaktivní" přístup jakožto formy datové žurnalistiky. Dále osvětluje vztah datové žurnalistiky a nové pojetí objektivity a zabývá se kulturními, sociálními a technickými předpoklady vzniku datové žurnalistiky. Práce popisuje také historickou stránku problematiky, kde porovnává computer-assisted reporting se současnou praxí. Následující kapitoly po- jednávají o vizualizacích, inforgrafikách, amatérské datové žurnalistice a otevřených da- tech, která hrají v datové žurnalistice klíčovou roli. Praktická část diplomové práce se- známí s vznikem a fungováním českého datového týmu. Ten původně působil ve vy- davatelství Economia a následně se přesunul do redakce veřejnoprávního Českého roz- hlasu. Dílčí závěry pojednávají o modelu spolupráce českého datového týmu, využití vizualizace v jejich projektech, zabývá se jejich pojetím objektivity a jak se tým vy- rovnává s rychlostí v produkci a...
Zavedení videoobsahu v Economii
Chňoupková, Denisa ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce Zavedení videoobsahu v Economii se zabývá jedním ze zásadních mediálních trendů současnosti, a to stále rostoucím akcentem internetových vydavatelů na rozvoj a výrobu videoobsahu. Tento fenomén autorka ilustruje na jednom příkladu z českého prostředí, konkrétně na příkladu vydavatelství Economia, které se v posledních dvou letech na videoprodukci zaměřilo a svou nabídku audiovizuálních obsahů soustavně rozšiřuje. Teoretická část této práce popisuje jevy, které k expanzi online videí značně přispěly. Primárně je to digitalizace médií a z ní plynoucí konvergence. Mimo to pak nástup internetu a vznik a rozvoj nových digitálních médií. Dále se v této části autorka věnuje charakteristikám internetového videa a jeho jednotlivých typů a v neposlední řadě shrnuje aspekty, které motivují mediální domy k investicím do oblasti videa. Praktickou část práce tvoří případová studie videoprodukce vydavatelství Economia. Autorka popisuje postupné zavádění videoobsahu, vznik kanálu DVTV a především pak platformy Aktuálně.TV, která veškerou videoprodukci Economie zastřešuje. Následně charakterizuje vzhled a uživatelské rozhraní platformy a rozebírá jednotlivé pořady, které nabízí. Na závěr autorka popisuje, jakým způsobem se v Economii s videem pracuje, jaké jsou postupy při produkci a postprodukci...
Vybrané německé vydavatelské skupiny na českém tiskovém trhu v 90. letech se zaměřením na vývojové trendy českého periodického tisku
Zavadilová, Anna ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce mapuje působení vybraných německých vydavatelských skupin na českém tiskovém trhu. Předmětem práce jsou aktivity společnosti Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft, která vlastnila společnost MAFRA vydávající deník Mladá fronta DNES, Verlagsgruppe Passau vlastnící VLTAVA-LABE-PRESS, jež vydává regionální Deník, a rovněž Verlagsgruppe Handelsblatt mající podíl ve společnosti Economia, která vydává Hospodářské noviny. Tématem diplomové práce je příchod uvedených vydavatelských skupin na český tiskový trh, nastolení nových standardů tisku i celkového fungování, změna podoby a struktury vybraných deníků a zejména také vývojové trendy českého periodického tisku v 90. letech 20. století a na počátku 21. století. Kromě zkoumání příčiny úspěchu německých vydavatelských skupin na českém tiskovém trhu a charakteristiky daného období předkládá diplomová práce rovněž informace vyplývající z rozhovorů, vedených metodou orální historie a metodou kvalitativního výzkumu, s předními představiteli vybraných německých vydavatelských skupin. Hlavními tématy rozhovoru byly důvody vstupu na český tiskový trh, koupě, respektive převzetí českých vydavatelství, specifika českého tiskového trhu, zavedení nových standardů tisku, vývojové trendy českého tisku a zhodnocení úspěchu vydavatelské...
Transformace vydavatelství Economia v multimediální organizaci
Štefánková, Aneta ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje transformaci vydavatelského domu Economia od července 2013 do prosince 2014. Cílem transformace byla přeměna tradičního vydavatelství zaměřeného na tištěné tituly v multimediální organizaci. Práce popisuje hlavní změny ve vydavatelství, ke kterým patří vybudování integrovaného newsroomu. akvizice a integrace firmy Centrum Holdings, integrace redakcí, vznik digitálních verzí tištěných titulů, zavádění nových mediatypů do portfolia vydavatelství, změny obchodních modelů, inovace původních titulů, vznik nových pracovních pozic a nové projekty využívající více částí vydavatelství. Práce se zaměřuje především na změny na redakční úrovni, v kapitolách věnujících se integraci společnosti Centrum Holdings však bere v úvahu i hledisko managementu a oblasti lidských zdrojů. Cenným zdrojem případové studie jsou rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství Economia. Případové studii, která se věnuje proměně vydavatelství Economia, předchází teoretická část, která shrnuje trendy a výzvy, jimž v současné době čelí tradiční mediální domy. Definuje pojmy jako informační společnost, mediální konvergence, digitalizace; popisuje změny související s nástupem Webu 2.0, sociálních sítí a elektronických čtecích zařízení jako jsou chytré telefony a tablety. Analyzuje způsoby, jakými mohou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.